duminică, 20 februarie 2011

Pui umplut cu orez si ciuperci pe pat de legume

Reteta am luat-o din revista Practic in bucatarie, pe luna februarie, doar ca am modificat unele lucruri.

Iata ce a iesit!

Ai nevoie de urmatoarele:

  • 1 pui mare
  • 1 cana de orez
  • 300 gr de ciuperci
  • 1 ceapa mare
  • 1 pahar mic de bulion sau pasta de rosii
  • 200 gr smantana
  • 3 linguri mari de unt/margarina
  • boia iute
  • 2 morcovi mari
  • 2 kg cartofi
  • 2 felii de telina mari
  • 1 rosie
  • 1 portocala
  • 2 – 3 catei de usturoi
  • ulei si condimente

Purcedem la treaba dupa cum urmeaza:

  • puiul curatat se pune la fiert pentru aproximativ jumatate de ora in apa cu sare.
  • intr-o cratita punem la calit ceapa taiata marunt si ciupercile; dupa ce acestea s-au calit putin, adaugam si orezul, dupa care stingem cu 2 cani din zeama in care a fiert puiul; cand orezul este aproape fiert bine, potrivim de sare si condimentam dupa pofta.
  • cu amestecul de mai sus umplem cu grija puiul.
  • se face un sos din pasta de tomate, boiaua, usturoiul pisat, sare, piper, o lingurita de patrunjel, un varf de lingurita de cimbru si ce alte condimente doreste fiecare; cu acest sos se unge bine puiul.
  • se taie apoi toate legumele in felii mari si se pun in vasul care va intra in cuptor; peste legume turnam un sos din 3 linguri de unt/margarina, o cutie 200 gr de smantana, 2 polonice din zeama de pui, sare si piper.
  • se aseaza puiul umplut peste aceste legume si se da tava la cuptor pentru 1-2 ore, in functie de cum coace cuptorul; eu am acoperit tava in prima ora si apoi am lasat-o fara capac in a doua ora.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails

Despre mine

Fotografia mea
Optimista... Fericita ca-s iubita! Astept insa pe cineva anume... Poate anul acesta? Sper.